Kodėl 7-kart draudžiama užmušti Kainą

30 labiausiai šokiruojančių vietų

Kodėl 7-kart draudžiama užmušti Kainą

Standartinė Kyras1 » Sek Spa 18, 2009 12:17 pm

Dievas niekada nesakė, jog negerbia Abelio, priešingai, Dievui patiko Abelio aukos. O būti nužudytam, tapti kankiniu nėra negarbingas dalykas Dievo akyse, kitaip kodėl tada kalbame apie Jėzaus Kristaus garbę pas Dievą, nors žmonės ji kuo nepagarbiausiai nukankino ant kryžiaus? Tai, kas atsitiko, atrodo negarbinga mums žmonėms, Biblijos skaitytojams, nes mes dar neturim tinkamo suvokimo kas yra kas.

Tai, kad Kainas liko gyvas, nereiškia, jog Dievas jį pasirinko ir dargi dėl to, kad ignoravo Dievo nurodymus. Juk aiškiai Dievas išbarė Kainą, pasakė jam:
„Ką tu padarei? Tavo brolio kraujas šaukiasi manęs iš žemės! 11 Todėl būk prakeiktas toli nuo žemės, kuri atvėrė savo burną priimti tavo brolio kraują iš tavo rankos. 12 Kai tu dirbsi žemę, ji nebeduos tau daugiau savo derliaus. Tu būsi bėglys ir klajūnas žemėje“.13 Kainas atsakė VIEŠPAČIUI: „Per daug didelė man bausmė, jos pakelti negaliu! 14 Šiandien išvarei mane nuo žemės, aš turiu slėptis nuo tavo veido ir tapti bėgliu bei klajūnu žemėje, – kas tik mane sutiks, galės mane užmušti“. 15 Tuomet VIEŠPATS jam tarė: „Taip nebus! Jei kas užmuštų Kainą, už Kainą bus atkeršyta septynis kartus“. Ir VIEŠPATS paženklino Kainą žyme,[i3] kad kas nors, jį užtikęs, neužmuštų..(Paimta iš Biblija.lt)

Tiesa, Dievas niekam neleido Kaino užmušti, bet visa kita juk beveik nepakeliama. Kainas tikrai gavo bausmę ir sunkią.

Kodėl Dievas neleido užmušti Kaino? Todėl, kad Kainas parodė tikėjimą tais žodžiais “kas tik mane sutiks, galės mane užmušti”. Bet čia nebuvo atgailos žodžiai, o tam tikro teisėto priekaišto išsakymas. Taigi, dėl ko priekaištavo Dievui Kainas?

Prieinam prie naujos koncepcijos apie vertumą daryti nuodėmę.
Mes dažnai sakom- štai žmogus buvo vertas bausmės, jis to nusipelnė. Čia viskas atrodo savaime suprantama. Bet kodėl niekas nekada nekėlė klausimo, o nuodėmę padaryti ar žmogus yra vertas dėl kažko? Ar tai teisinga, kad žmogus padarė nuodėmę pirmoj eilėj? Išeina taip, kad žmogus kenčia, nes ankščiau nusidėjo, o tas kuris skriaudžia nusideda dabar. Vadinasi pirmojo nuodėmė iššaukė antrojo nuodėmę, nes juk turėjo kažkas pirmąjį pabausti. Aišku paskui trečiasis baus antrajį ir taip be galo. Pradžių pradžia yra kažkokioje pirmojoje nuodėmėje, matyt Adomo obuolyje

Problema su nagrinėjama brolžudyste yra ta, kad Abelis nebuvo vertas būti nužudytas, nes nebuvo padaręs nuodėmės. Jei Kainas būtų nužudęs nuodėmingą žmogų, tai jis būtų įvykdęs savotiška teisingumą (nesvarbu kad savo nuodėmės sąskaita) ir tikrai to žmogasu kraujo balsas nesigirdėtų, nes būtu veidmainiškas. Vadinasi Abelis turėjo pagrindo šauktis Dievo, nes buvo nužudytas nepagrįstai. Kaino nuodėmė nėra niekaip pagrįsta, o tai reiškia, kad pirmam plane stovi nebe Abelis (kas būtų akivaizdu paprastoj situacijoj), bet pats Kainas. Čia turim kažkokią visiškai neįprastą schema.

Paprastoje situacijoje pagrindinis vaidmuo tenka nuodėmininkui, nes juk jei jis nebūtų padaręs nuodėmės, tai dabar ir skriaudėjas neturėtų daryti nuodėmės jį skriausdamas. Nagrinėjamoje situacijoje centrinė figura yra kažkodėl Kainas. Jo daroma nuodėmė skiriasi nuo įprastų nuodėmių tuo, kad nėra pagrįsta. Panašiai, kaip nuodėmė tų, kurie Jėzų nukryžiavo. Tai yra kažkokia “dviguba” nuodėmė, nukreiptą savo pagrindimu ne į kitą žmogų, o į patį skriaudėją. Bet už ką? Tarsi pats save nuskriaustum ir dar už tai pelnytum būsimąją skriaudą. Tačiau būsimosio skriaudos negali būti, nes Kainas jau pats save nuskriaudė. Vadinasi jo kitas nuskriausti pagrįstai jau negalės, toks skriaudėjas pats tada įkristų į Kaino situaciją ir būtų užtai septyniskart baudžiamas, taip kaip ir Kainas dabar baudžiamas septyniskart sunkiau už teisiojo kraują.

Taip pat aišku ir tai, kad įvyko nedėsningas dalykas, nes Abelis susilaukė tokio likimo, kokio pagrįstai susilaukia nuodėmininkas, nors nebuvo nuodėmininkas. Matom kažkokį apverstą dėsningumą. Kaino nuodėmė kyla iš niekur ir negali vesti niekur, todėl jis nebegali būti baudžiamas nužudymu. Kaino nuodėmė yra kažkoks “ad hoc” atvejis, visiškai iškrentantis iš konteksto. Tai ką čia parašiau neturėtų būti suprasta taip, kad už skriaudą daroma šventam žmogui nebus atkeršyta, vadinasi drąsiai galima to imtis. Juk Dievas aiškiai prakeikė Kainą ir jo kančia yra septynis kart didesnė. Kuo pasireiškia ta ypatinga Kaino kančia? O gi tuo, kad pagal tikėjimą “kaip yra” jis greičiausiai yra tikrai Dievo nemylimas, nes kitaip juk nebūtų nuodėmingai daręs skriaudos pats sau. Visai tai tarsi rodo, kad Dievas be jokios priežasties neapkenčia Kaino.

Dievas paženklino Kainą žyme, kad kas nors, jį užtikęs, neužmuštų, ne Kaino gailėdamas, o gailėdamas to žmogaus kuris užmušęs Kainą gautų septyniskart didesnį atkeršijimą.

Dievas pasirūpina uždėti žymę ant Kaino, kad tik kas nepadarytų nepagrįstos nuodėmės. Todėl Kaino, o ypač jo sūnaus Lamecho, pagyrūniško didžiavimosi nereikėtų laikyti kaip kažkokio džiaugsmingo dalyko.
Kyras1
 
Pranešimai: 104
Užsiregistravo: Pir Rgp 10, 2009 11:01 pm

Grįžti į Didžiausios Biblijos mįslės

Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 1 svečias

cron