JONO ir KYRO1 diskusija

JONO ir KYRO1 diskusija

Standartinė adminas » Šeš Rgp 22, 2009 12:59 pm

Kviečiu diskusijos dalyvius
adminas
Site Admin
 
Pranešimai: 6
Užsiregistravo: Pir Rgp 10, 2009 1:13 am

Re: JONO ir KYRO1 diskusija

Standartinė Jonas » Šeš Rgp 22, 2009 9:42 pm

Taigi norėjau paklausti Kyrai, ar Jus katalikas? Ir kaip tada vertinate savo pažiūras?
Jonas
 
Pranešimai: 3
Užsiregistravo: Šeš Rgp 22, 2009 9:36 pm

Re: JONO ir KYRO1 diskusija

Standartinė Kyras1 » Sek Rgp 23, 2009 12:38 am

Atsakysiu šitaip: aš noriu būti katalikas. Tačiau neviskas taip paprasta.

Pavyzdžiui, Katalikų bažnyčia draudžia skaityti Biblijos vertimus, kuriems vyskupas nėra davęs "aprobavimo", o jei net ir skaitai tokį vertimą, tai būtinai dar turi skaityti ir oficialų komentarą. Na šio daikto tai apskritai akyse nesu matęs. O Bibliją turiu namuose ir skaitau visokiausių vertimų. Kalbėsiu tika pie modernius paskutinius vertimus. Pavyzdžiui katalikiškas Biblijos vertimas yra Kavaliausko išverstas Naujasis Testamentas ir Rubšio išverstas Senasis Testamentas, tap pat katalikiškas vertimas yra ir mažai kam žinomas prelato Tūlabos Naujojo Testamento vertimas. Taipogi aš turiu ir skaitau kunigo Alfredo Vėliaus Biblijos vertimą (1998 m.) ir prof. dr. Algirdo Jurėno Biblijos vertimą (2000 m.). Pastarieji du vertėjai yra Amerikos lietuviai ir kaip suprantu skirtingų krikščionių protestantų tikėjimo krypčių. Visus minėtus vertimus esu daugiau mažiau perskatęs ir štai pasakysiu, kad skirtumų nėra. Skiriasi mažmožiai, kableliai, stilistika, terminų sulietuvinimas ir tik tiek. Esminių dalykų kurie skirtusi šiuose vertimuose nėra. Mano galva, protestantai visais laikais labiau domėjosi Biblija ir jos vertimais, jie sakyčiau yra labiau pažengę į priekį, jie eina atvira krūtine, priima viską taip kaip parašyta, be jokių išankstinių baimių. Nesuprantu Katalikų bažnyčios baimės. Iš pradžių apskritai drausdavo žmonėms individualiai skaityti Bibliją, dabar vis vien reikalauja dar tą komentarą privalomai skaityti. Aš manau, kad bijo tas kas jaučiasi silpnas ir nepajėgus atlaikyti kritikos. O silpnumą galima įveikti tik atvirai priimant, kas Biblijoje užrašyta ir komentuoti ją išankstinių dairymusi kad tie kmentarai suatptu su per ilgus amžius besiformuojančia Katalikų bažnyčios doktrina. Ta doktrina nuolat keitėsi, tai kas pasakys, kad tokia kaip dabar ji yra baigta ir tobula? Iki šiol ką bažnyčios doktirnai pavyko padaryti, tai apginti gero Dievo koncepciją. Deja, dėl to nukentėjo visagalio Dievo koncepcija, nes reikėjo "duoti" žmogui laisvą valią. Aš manau, kad suradau paaiškinimą tam, jog Dievas yra ir visagalis ir tobulai geras. Aš siekiu pakeisti Katalikų bažnyčios doktriną ir visiškai nesiekiu sukurti naują religiją, ar pasitarnauti protestantų bažnyčioms. Mano doktrina yra tarsi frakcija Katalikų bažnyčios institucijoje. Bet kokioje institucijoje, tarkim politinėje partijoje, yra įvairių frakcijų, įvairių nuomonių ir pan. Jos visos varžosi ir konkuruoja, kad laimėtu oficialios pozicijos vietą. Šitaip aš suprantu ir savo polemiką su kitų frakcijų katalikais. Aš tikrai nenorėčiau savęs matyti už institucijos ribų. Nenoriu tapti protestantu. Aš manau, kad jei kiti katalikai yra sąžiningi ir dievobaimingi žmonės, tai jie manes "arbitrariškai" neišmes iškart iš savo tarpo, o bent jau argumentais bandys nugalėti. Jei mane nugalės aš pripažinsiu pralaimėjimą. KAip ten bebūtų aš noriu būti katalikas.
Kyras1
 
Pranešimai: 104
Užsiregistravo: Pir Rgp 10, 2009 11:01 pm

Re: JONO ir KYRO1 diskusija

Standartinė Digix » Sek Rgp 23, 2009 4:11 pm

Matau tu visdelto nelabai supranti kataliku baznycios esme. Reikes apie tai padiskutuoti atskirai.
Digix
 
Pranešimai: 56
Užsiregistravo: Sek Rgp 23, 2009 4:09 pm

Re: JONO ir KYRO1 diskusija

Standartinė Jonas » Ant Rgp 25, 2009 8:32 pm

Kyrai,
sakote, kad turite geresnį nei Katalikų Bažnyčios paaiškinimą apie tai, jog Dievas yra ir visagalis ir geras, tai pateikite jį.
Jonas
 
Pranešimai: 3
Užsiregistravo: Šeš Rgp 22, 2009 9:36 pm

Re: JONO ir KYRO1 diskusija

Standartinė Kyras1 » Ant Rgp 25, 2009 10:27 pm

Būtinai pateiksiu, o kol kas iš dalies jau vaizdą galima susidaryti perskaičius mano atsakymą Digix'ui kitoje diskusijoje.
Kyras1
 
Pranešimai: 104
Užsiregistravo: Pir Rgp 10, 2009 11:01 pm

Re: JONO ir KYRO1 diskusija

Standartinė Kyras1 » Šeš Rgp 29, 2009 3:04 pm

Dievą aš suprantu, kaip tą kuris yra istorijos (ang. story) kūrėjas, tai tobulai visagalis Dievas. Tačiau tas istorijos kūrėjas “autobiografiškai” pats dalyvauja savo sukurtoje istorijoje, kaip viens iš veikėjų. Tiek vienas, tiek kitas yra tas pats Dievas, tik skirtinguose lygmenyse. Dievas, kuris veikia istorijoje yra tam tikra prasme apribotas. Jis yra tik istorijos veikėjas, ne kūrėjas.

Pagal dabartinę krikščnių, o taigi ir katalikų teologinę pasaulėžiūrą realiai išeina, kad Dievas gal buvo visagalis ankščiau, bet dabar toks nebėra, nes sukurė mus, kurie turim nuo jo laisvą valią, o prieš tai dar ir laisvo pasirinkimo įsikūnijimą – velnią. Vis dėlto, Dievas yra geras Dievas, nes nori sudoroti blogį (tą patį Jo sukurtą velnią), nors atrodo, kad bet be mūsų žmonių pagalbos nebepajėgus to padaryti pats vienas arba tiesiog negali vardan mūsų pačių laisvės. Bet, kam tada mes tikintieji bevadinam Jį Dievu, juk jis jau nebeatitinką Dievo apibrėžimo. Nes visagalybė yra Dievo sąvokos esmė. Be šitos esmės nebėra pačios sąvokos.

Aš, supratau, kad turiu dar vieną Tėvą – tikrą visagalį Dievą Rašytoją, tai yra tą, kuris iš tikro mane ir sukūrė, ir kūrė ne kažkokią žemę pakabindamas, o tardamas mano vardą. Dievas Rašytojas ištaria žmogaus vardą, o į tą vardą sutelpa visa žmogaus, esmė, istorija, visi jo gyvenimo įvykiai. Pačioje istorijoje Dievas, jau kaip tos istorijos veikėjas, žmogų pagimdo jį sukurdamas kitokiu būdu, tai yra kaip kažką kas yra atskirai nuo jo.

Istorijoje galioja tokie dėsniai, kad geriem žmonėm Rojus, o blogiems dangus. Patys veiksmai kyla iš žmogaus apsisprendimo, o apsisprendimo nėra be laisvos valios. Vadinasi istorijos veikėjai turi laisvą valią. Joks istorijos veikėjas nieko nepadarys kitam veikėjui, jei rašytojas taip nenuspręs. Tol kol mes žvelgiam į istoriją iš vidaus, žinoma turime pripažinti laisvą valią, bet kai pažvelgiame iš išorės matome, jog jos nėra. Galutinė išvada būtų tokia žmogus neturi laisvos valios nuo Dievo Rašytojo, kuris jį sukūrė žodžiu, bet turi nuo Dievo mūsų istorijos veikėjo, kuris žmogų sukūrė ranka iš dulkių.

Šita teorija paaiškina, kodėl velnias gali neklausyti istorijoje veikiančio Dievo, kodėl žmonės gali rinktis ką tikėti, kita vertus ji nepaneigia Dievo visagalybės, nes istorijos kūrėjas yra tos istorijos vienintelis valdytojas. Taigi jis pats nusprendžia, jog velnias prieštaraus jo paties autobiografiniam personažui ir pan.
Kyras1
 
Pranešimai: 104
Užsiregistravo: Pir Rgp 10, 2009 11:01 pm

Re: JONO ir KYRO1 diskusija

Standartinė Jonas » Sek Rgp 30, 2009 8:50 pm

Idomu. O kuriam Dievo asmeniui yra skirta malda Tėve Mūsų? Į kurį Dievą kreipėsi Jėzus Kristus tardamas abba?
Jonas
 
Pranešimai: 3
Užsiregistravo: Šeš Rgp 22, 2009 9:36 pm

Re: JONO ir KYRO1 diskusija

Standartinė Kyras1 » Sek Rgs 13, 2009 6:45 pm

Jėzus būdamas Dievas istorijoje veikiančio Dievo sūnaus asmenyje taip kreipėsi į Dievą istorijoje veikiančio Dievo tėvo asmenyje. T.y. vienas asmuo kreipiasi į kitą asmenį, bet visa tai vyksta istorijos rėmuose. Niekas negali kreiptis į Dievą Rašytoją, nes tai neįmanoma. Kai mes meldžiamės, mes meldžiamės istorijoje veikiančiam Dievui. Mes galime į Jį kreiptis, nes jis istorioje yra personažas. Personažai gali tarpusavyje bendrauti. Mes tikime, jog istorijoje veikiantis Dievas, mums apsireiškęs per Jėzų Kristų, yra tikrasis Dievas, t.y. tikrasis Dievo Rašytojo autobiografinis personažas.
Kyras1
 
Pranešimai: 104
Užsiregistravo: Pir Rgp 10, 2009 11:01 pm

Re: JONO ir KYRO1 diskusija

Standartinė adminas » Pen Vas 04, 2011 9:44 pm

;)
adminas
Site Admin
 
Pranešimai: 6
Užsiregistravo: Pir Rgp 10, 2009 1:13 am


Grįžti į JONO ir KYRO1 diskusija

Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 1 svečias

cron